El Club

Fundat al 1948, el C.F Olímpic La Garriga ofereix tradició, passió, noblesa, tradició, humilitat, dedicació i formació a totes les persones que integren el club.

És un club que viu i forma jugadores i jugadors del poble. Un dels trets distintius de l’entitat és gaudir de dos equips amateurs integrats per jugadors de nivell que s’han format en les categories inferiors del club, el Futbol Base.

Actualment el C.F. Olímpic La Garriga està format per gairebé 300 persones entre jugadors i entrenadors / formadors.

Un club familiar que gaudeix del futbol i ha treballat per formar i ensenyar valors a jugadores i jugadors de diverses generacions.

El Club

EL C. F. OLÍMPIC LA GARRIGA

Més de 70 anys d’història

L’àvia em deia : “Veus aquest pou que hi ha al pati? Doncs aquí venien a rentar-se els jugadors de futbol en acabar el partit. Tots, els de la Garriga i els altres. Que Bonic! “

Això passava a can “Margaret”, una casa de l’actual carrer Sancho Marraco, i és que segurament tenia el pou més proper al camp de can Marió, el primer camp de futbol que hi va haver en aquest poble, situat en algun lloc entre el que avui és el carrer Sancho Marraco, Rosselló, Vinyals, Ametlla i dels Banys.

Des de la seva fundació l’any 1948 fins avui, l’Olímpic ha viscut moments de tots colors. Hi ha hagut moments d’eufòria, com quan l’equip amateur va aconseguir pujar a la categoria de preferent l’any 1979; moments d’alegria, com quan se celebren festes de presentació dels equips d’escola i futbol base; moments de satisfacció per la feina ben feta en acabar tornejos, com el que portava el nom de Toni Jiménez en els anys 2005-06 o el de Corpus en els darrers anys; moments difícils, com quan els resultats esportius no acompanyaven.   Però sempre hi ha hagut algú disposat a posar-se al capdavant de l’entitat i a dedicar-hi bona part del seu temps. Persones voluntarioses i guiades per la il·lusió que han anat empenyent aquest club cap al que és avui.

Ara des d’aquest escrit, l’actual Junta Directiva vol retre homenatge a totes aquestes persones que ens han precedit i ens han deixat, amb el seu esforç, el club tan amunt com ens l’hem trobat.

L’escut del nostre club

Hi ha pocs escuts al món que puguin tenir les anelles olímpiques i dir-se olímpic.

Actualment , les anelles olímpiques no les pot fer servir ningú sense el consentiment del Comitè Olímpic Internacional (COI). I, aquest organisme, ara no dóna permís si no és per coses del Comitè. L’Olímpic La Garriga, juntament amb l’Olímpic de Marsella i algun altre equip més, té el privilegi de poder tenir les anelles olímpiques al seu escut per que ja les feia servir abans que s’imposés aquesta norma.

L’origen dels anells

Els anells olímpics es remunten a 1913 quan Pierre de Coubertin, a la Revue Olympique d’agosto, va informar del símbol que seria usat pel Congres Olímpic de París, en 1914. L’emblema elegit per il·lustrar el Congres Mundial de 1914…: cinc anells entrellaçats de diferents colors (blau, groc, negre, verd i vermell), sobre un camp blanc del paper. Aquets cinc anells representen les cinc parts del mon que s’han unit al Olimpisme i que han aseptat competir sanament. A més, els sis colors combinats representen a totes les nacions sense excepció.

EL C. F. OLÍMPIC LA GARRIGA

Més de 70 anys d’història